مگ بلاگ

کابل DP چیست و آیا با HDMI تفاوت دارد؟

کابل DP چیست و آیا با HDMI تفاوت دارد؟

کابل های HDMI همچنین برای ارسال تصویر و صدا بین دو دستگاه استفاده می شوند اما اغلب از کابل های DP تطبیق پذیرتر هستند. سازندگان HDMI در نظر گرفته شده اند که کابل به عنوان یک ابزار جهانی برای اتصال دستگاه ها عمل کند و به عنوان یک راه حل مناسب برای اتصال دستگاه ها عمل کند. از آن زمان، کابل HDMI در دنیای فناوری در همه جا حاضر شده است. در حالی که رایج ترین برنامه های کاربردی برای کابل های HDMI شامل اتصال دستگاه هایی مانند کنسول های بازی، تلویزیون ها، پخش کننده های Blu-Ray، رایانه ها و مانیتورها است. کاربردهای این کابل بسیار گسترده است، حتی می توانید آن ها را در خودروها و کاربردهای تجاری پیدا کنید.

کابل های HDMI در انواع، سبک ها و قابلیت های مختلف موجود هستند. کابل های پایه HDMI می توانند صدا و تصویر را با وضوح 1080i و با سرعت 5 گیگابیت در ثانیه انتقال دهند. برخی از کابل‌های HDMI برای سرعت‌ها و رزولوشن‌های بالا تا 8K طراحی شده‌اند، در حالی که برخی دیگر به‌طور خاص برای استفاده در خودرو ساخته شده‌اند و دارای محافظ حرارتی تقویت‌شده برای محافظت از آنها در برابر شرایط سخت و دمای بالای موتور هستند.

در مقابل، دو نوع کابل DisplayPort وجود دارد: استاندارد و DisplayPort 2.1. کابل ها نیز در اندازه های استاندارد و Mini DisplayPort عرضه می شوند. DisplayPort 2.1 نسخه مدرن تری است که دارای پهنای باند بالاتری است و با نمایشگرها و نمایشگرهای پیشرفته سازگار است. اتصالات استاندارد شکل نامنظمی دارند، در حالی که نسخه های مینی شبیه کابل های تاندربولت هستند. صرف نظر از این، هر دو کابل استاندارد و مینی DP دارای 20 پین و قابلیت های یکسان هستند.

امتیاز شما به این نوشته چند است؟

ADS