مگ بلاگ

10 برند موتورسیکلت کلاسیک که دیگر وجود ندارند

10 برند موتورسیکلت کلاسیک که دیگر وجود ندارند

آریل ممکن است امروزه بیشتر به عنوان سازنده خودروی اسپرت اتم شناخته شود، اما مدت ها قبل از اینکه این شرکت به شکل کنونی خود احیا شود، یکی از تاثیرگذارترین تولیدکنندگان موتورسیکلت در بریتانیا بود. این شرکت در ابتدا دوچرخه تولید می‌کرد، اما اولین موتورسیکلت آن در سال 1901 رونمایی شد. پس از راه‌اندازی موفقیت‌آمیز، این شرکت به توسعه خط تولید موتورسیکلت‌های خود ادامه داد تا اینکه با شروع جنگ جهانی اول، شرکت چرخید به سمت تولید دوچرخه برای ارتش بریتانیا.

پس از جنگ، آریل به تولید موتور سیکلت های غیرنظامی بازگشت و یکی از مشهورترین مدل ها، Square Four را در سال 1931 عرضه کرد. سال بعد، مدل قابل توجه دیگری به نام 500cc Red Hunter رونمایی شد. شروع جنگ در سال 1939 دوباره باعث شد که آریل به عنوان یک تامین کننده نظامی ثبت نام کند و یک دهه دیگر طول می کشد تا این شرکت به عرضه مدل های جدید غیرنظامی بازگردد. اولین مدل کاملاً جدیدی که از بازیابی پس از جنگ پدیدار شد، VCH 1949 بود که در رقابت بسیار موفق شد و نام آریل را به عنوان یکی از سازندگان برتر موتورسیکلت در کشور دوباره تثبیت کرد.

تولید موتورسیکلت‌های آریل در دهه‌های 50 و 60 ادامه داشت، اما در پایان آن دهه، افزایش رقابت از سوی ژاپن باعث کاهش تقاضا برای موتورسیکلت‌های بریتانیایی شد. آریل تحت مالکیت BSA، که قبلاً بزرگترین سازنده موتورسیکلت در جهان بود، پلاک‌های Red Hunter و Square Four را ادامه داد و جایگزین‌های آنها هرگز به این اندازه محبوب نشد. آریل در پایان دهه 60 تعطیل شد و در نهایت در سال 1999 دوباره به عنوان یک خودروساز راه اندازی شد.

طراحی سایت
و فروشگاه آنلاین
صاحب
کسب و کار شوید!
فقط با دو میلیون
تماس بگیرید