مگ بلاگ

10 راه برای ایمن نگه داشتن عکس های دیجیتالی خود در سال 2024

10 راه برای ایمن نگه داشتن عکس های دیجیتالی خود در سال 2024

هر عکسی که می گیرید بیش از یک خاطره جمع آوری می کند. گوشی‌های هوشمند و دوربین‌ها با هر بار عکس‌برداری، حجم زیادی از داده‌ها را ذخیره می‌کنند. حتی اگر عکس‌های شما فقط برای استفاده شخصی باشد، هر تصویر حاوی داده‌های EXIF ​​(فرمت فایل تصویر قابل تعویض) است.

داده های EXIF ​​شامل اطلاعاتی مانند مکان عکس، مهر زمان و تاریخ، اطلاعات دستگاه و تنظیمات دوربین است. هرجا که آن تصویر می رود – چه آن را در رسانه های اجتماعی پست کنید، چه آن را برای یک دوست ارسال کنید یا آن را در فضای ابری آپلود کنید – داده های EXIF ​​نیز می رود.

یکی دیگر از عوامل پیچیده؟ بسیاری از سایت های رسانه های اجتماعی اطلاعات EXIF ​​را به صورت هدفمند نگه می دارند. به عنوان مثال، فیس بوک ممکن است از اطلاعات EXIF ​​برای سفارشی کردن تجربه شما استفاده کند. سایت‌هایی مانند Flickr به کاربران امکان کنترل اطلاعات EXIF ​​خود را می‌دهند و سایت‌های مختلف دیگر (از جمله فیس‌بوک، اینستاگرام، توییتر و واتس‌اپ) داده‌ها را از سایر کاربران پنهان می‌کنند، اما مشخص نیست که خود سایت‌ها چگونه می‌توانند از آن استفاده کنند.

اگر هدف پیشگیری است، در مقابل تکیه بر برنامه‌ها برای پاکسازی داده‌ها برای شما، یاد بگیرید که چگونه به فراداده عکس‌هایتان دسترسی داشته باشید و تنظیمات دستگاهتان را کاوش کنید. خاموش کردن ویژگی موقعیت مکانی دوربین (تحت سرویس های موقعیت مکانی در iOS و تحت دوربین در اندروید) اولین قدم برای ایمن نگه داشتن شما و تصاویرتان است. راه حل ساده دیگر استفاده از Google Photos یا Apple Photos برای اشتراک گذاری تصاویر و انتخاب گزینه انجام این کار بدون داده EXIF ​​است.

10 بهترین پهپاد نظامی جهان در سال 2024

10 بهترین پهپاد نظامی جهان در سال 2024

پهپادهای نظامی بیش از یک قرن است که جزء اصلی جنگ بوده اند. در اینجا 10 بهترین پهپادهایی که در ارتش های مدرن در سراسر جهان در سال 2024 یافت می شوند آورده شده است.

طراحی سایت
و فروشگاه آنلاین
صاحب
کسب و کار شوید!
فقط با دو میلیون
تماس بگیرید