مگ بلاگ

5 تا از عجیب ترین موتورسیکلت های سرپوشیده ای که تا به حال ساخته شده اند

5 تا از عجیب ترین موتورسیکلت های سرپوشیده ای که تا به حال ساخته شده اند

در نهایت، ما Lit C1 را داریم، یک وسیله نقلیه الکتریکی متعادل کننده خودکار (AEV) از استارتاپ Lit Motors مستقر در سانفرانسیسکو. خوب، اگر روزی به خیابان ها بیاید، این کار را خواهیم کرد. ببینید، C1 برای اولین بار در سال 2012 با هزینه اولیه 24000 دلار و تاریخ عرضه آن در سال 2014 وعده داده بود که “Tron” را به واقعیت بازگرداند.

پس از سال‌ها بدون اینکه حتی یک C1 به جاده برسد، دنی کیم، مدیرعامل، مجبور شد هزینه‌های مشتریان را جبران کند. سپس، در اوایل سال 2023، پیش‌سفارش‌های C1 دوباره باز شد، اکنون با MSRP تخمینی 32000 دلار. یک سال دیگر بعد، هنوز در مرحله پیش‌سفارش است، مرحله‌ای که مستلزم خرید یک تی‌شرت شرکتی (به قیمت 250 دلار) با یک “گواهی رزرو رسمی” است که به شما این امکان را می‌دهد که “یک مکان در صف را 6 تا 12 ماه قبل از تولید رزرو کنید.” ” از آن چیزی که می خواهید بسازید.

C1 پتانسیل باورنکردنی دارد زیرا یک موتورسیکلت اصیل و کاملاً بسته است که به طور خودکار تعادل خود را حفظ می کند. این کار را با استفاده از دو ژیروسکوپ بزرگ (معمولاً در ماهواره‌ها) که روی زمین نصب شده‌اند، انجام می‌دهد، واژگونی آن را بسیار دشوار می‌کند، بنابراین چرخ‌های آموزشی (و پایه پایه) را از بین می‌برد. در تصادف، ژیروسکوپ ها نیروی ضربه را جذب کرده و به میزان قابل توجهی کاهش می دهند. با کار با سایر ویژگی های ایمنی (به عنوان مثال، کمربند ایمنی، شاسی/درهای تقویت شده با فولاد و کیسه هوای جلو و جانبی) از مسافران محافظت می کند.

C1 می تواند یک راننده و یک مسافر را حمل کند و مانند یک موتور سیکلت هدایت می شود و زاویه های خمیدگی/شیب را تا 45 درجه حفظ می کند. این دستگاه از یک بسته باتری 13 کیلووات ساعتی برای تامین انرژی یک موتور 72 کیلووات استفاده می کند، می تواند در عرض پنج ثانیه از صفر به 60 مایل در ساعت برسد و به سرعت بیش از 100 مایل در ساعت برسد. علاوه بر این، قرار است امکانات رفاهی دیگری مانند درهای قیچی، برف پاک کن، سیستم استریو، تهویه مطبوع و غیره داشته باشد.

تنها با چند نمونه اولیه ساخته شده، تنها زمان نشان خواهد داد که آیا ما هرگز C1 را خواهیم دید یا خیر.

طراحی سایت
و فروشگاه آنلاین
صاحب
کسب و کار شوید!
فقط با دو میلیون
تماس بگیرید