مگ بلاگ

5 تا از قدرتمندترین موتورهایی که اکتشافات فضایی را پیش می برند

5 تا از قدرتمندترین موتورهایی که اکتشافات فضایی را پیش می برند

Blue Origin، شرکت اکتشاف فضایی که توسط جف بزوس تأسیس شد، از BE-4 در فضاپیمای خود استفاده می‌کند، یک موتور احتراق مرحله‌ای غنی از اکسیژن و گاز طبیعی مایع (LNG) که قادر به تولید 2400 کیلونیوتون بالابر در سطح دریا است. بر خلاف سایر موتورهای موشک که اغلب از یک نسخه بسیار تصفیه شده نفت سفید به نام Rocket Propellant-1 یا Refined Petroleum-1 (RP-1) استفاده می کنند، Blue Origin برای ویژگی های احتراق تمیزتر LNG را انتخاب کرد.

Blue Origin BE-4 به عنوان موتور اصلی موشک Vulcan اتحاد پرتاب متحد (ULA) استفاده می شود و همچنین تقویت کننده قابل استفاده مجدد نیو گلن را تامین می کند. ولکان سنتور ULA اولین پرواز خود را در 8 ژانویه 2024 از کیپ کاناورال فلوریدا انجام داد و دو موتور BE-4 به پرتاب موشک با نیروی رانش نزدیک به دو میلیون پوند به فضا کمک کردند. اگرچه مشکلات فرودگر ماه مانع از تماس آن با سطح ماه شد، اما توانایی BE-4 را در یک موشک مدرن ثابت کرد.

BE-4 همچنین تقویت کننده راکت سنگین نیو گلن شرکت Blue Origin را تامین می کند. نیو گلن 322 فوت ارتفاع دارد و می تواند 50 تن مواد را به مدار پایین زمین ببرد. این موشک با هفت موتور BE-4 نیرو می گیرد تا نیروی رانش اضافی مورد نیاز برای موشک سنگین تر را فراهم کند. پرتاب برنامه ریزی شده برای نیو گلن در حال حاضر آگوست 2024 است.

طراحی سایت
و فروشگاه آنلاین
صاحب
کسب و کار شوید!
فقط با دو میلیون
تماس بگیرید