مگ بلاگ

5 راه برای بدست آوردن اسب بخار بیشتر از ماشین شما

5 راه برای بدست آوردن اسب بخار بیشتر از ماشین شما

توربوشارژرها و سوپرشارژرها به افزایش قدرت اسب بخار در موتورهای تنفس معمولی کمک می کنند. با این حال، چند تفاوت بین این دو وجود دارد. بسیاری از خودروهای مدرن مجهز به موتورهای توربو شارژ هستند. یک توربوشارژر اساساً از گازهای خروجی اگزوز برای چرخاندن یک توربین استفاده می کند. این باعث جریان هوای بیشتری به موتور شما می شود که به نوبه خود باعث افزایش راندمان احتراق و افزایش قدرت می شود.

اکنون، اگر خودروی شما مجهز به توربوشارژر است، باید یک توربوشارژر بزرگتر نصب کنید، یعنی توربوشارژری که از فن بزرگتری استفاده می کند تا شاهد بهبود قابل توجهی در اسب بخار باشید. اما اگر خودروی قدیمی‌تری دارید، استفاده از کیت توربوشارژر معمولی می‌تواند عملکرد خودروی شما را افزایش دهد.

جایگزینی برای استفاده از توربوشارژر، استفاده از سوپرشارژر است. سوپرشارژر تا حدودی مانند توربوشارژر کار می کند، اما به صورت مکانیکی هدایت می شود. یک سوپرشارژر از طریق زنجیر یا تسمه ای که به میل لنگ متصل می شود به موتور متصل می شود. وقتی میل لنگ می چرخد، سوپرشارژر با آن می چرخد. این فرآیند خلاء ایجاد می کند که سپس هوا را فشرده کرده و به داخل موتور هدایت می کند.

از آنجایی که سوپرشارژرها همزمان با موتور کار می کنند، تاخیری را که توربوشارژرها تجربه می کنند، تجربه نمی کنند. این منجر به افزایش فوری قدرت می شود. گفته می شود، سوپرشارژرها کارایی کمتری دارند. اگر از سوپرشارژر استفاده کنید، تفاوت اسب بخار را متوجه خواهید شد، اما از نظر مصرف سوخت هزینه آن را پرداخت خواهید کرد.

بنابراین، در حالی که هر دو راه‌های موثری برای افزایش اسب بخار هستند، باید تصمیم بگیرید که کدام گزینه بهترین نیازهای شما را دارد.

10 بهترین پهپاد نظامی جهان در سال 2024

10 بهترین پهپاد نظامی جهان در سال 2024

پهپادهای نظامی بیش از یک قرن است که جزء اصلی جنگ بوده اند. در اینجا 10 بهترین پهپادهایی که در ارتش های مدرن در سراسر جهان در سال 2024 یافت می شوند آورده شده است.

طراحی سایت
و فروشگاه آنلاین
صاحب
کسب و کار شوید!
فقط با دو میلیون
تماس بگیرید