مگ بلاگ

5 روشی که ممکن است اطلاعات شخصی شما در وب تاریک قرار گیرد

5 روشی که ممکن است اطلاعات شخصی شما در وب تاریک قرار گیرد

یکی از خطرات کلیک کردن روی یک پیوند ناقص این است که می تواند دستگاه شما را با بدافزار یا نرم افزار مخرب آلوده کند. این برنامه‌های موذی که اغلب بی‌صدا در پس‌زمینه رایانه شما کار می‌کنند، می‌توانند کنترل مرورگر شما را به دست بگیرند، اطلاعات را بدزدند و احتمالاً مانند ویروس به سایر دستگاه‌های شبکه شما سرایت کنند.

یکی از اشکال رایج بدافزارها باج‌افزار نامیده می‌شود که دستگاه شما را قفل می‌کند و از شما می‌خواهد قبل از اینکه هکرها برای شما رمز عبور ارسال کنند، باج بپردازید. هرچند، حتی اگر به هکرها پول پرداخت کنید، مهم است به خاطر داشته باشید که آنها مجرم هستند و ممکن است تصمیم بگیرد که کلید باز کردن قفل را برای شما ارسال نکند. FBI توصیه می کند در پاسخ به حمله باج افزار پولی پرداخت نکنید.

نوع دیگری از بدافزارها جاسوس‌افزار نامیده می‌شود که به شخصی اجازه می‌دهد با گرفتن اسکرین شات از فعالیت شما، ردیابی ضربه‌های کلید یا حتی روشن کردن میکروفون و دوربین رایانه از راه دور، از دستگاه شما جاسوسی کند. تمام جزئیاتی که هکر جمع آوری می کند می تواند برای سرقت اطلاعات شخصی شما و به خطر انداختن کار شما استفاده شود.

برای محافظت از خود، بهتر است بدانید که رایج‌ترین راه‌های انتشار بدافزار از طریق ایمیل‌های فیشینگ، وب‌سایت‌های تقلبی و برنامه‌های جعلی است. آگاه ماندن و مراقبت بهترین راه برای محافظت از خود، دستگاه ها و اطلاعات شخصی شما در برابر بدافزار است.

امتیاز شما به این نوشته چند است؟

ADS