مگ بلاگ

5 وسیله نقلیه مفهومی آکورا که آرزو می‌کردیم ساخته می‌شد

5 وسیله نقلیه مفهومی آکورا که آرزو می‌کردیم ساخته می‌شد

آکورا DN-X در سال 2002 در نمایشگاه بین المللی خودرو نیویورک در آمریکای شمالی معرفی شد و چیزی جز خیره کننده نبود. علیرغم داشتن چهار در و از نظر فنی در فهرست یک سدان اسپورت، همه چیز در مورد میراث مسابقه ای و فناوری موتور آکورا بود که راه را برای این کانسپت پیش می برد.

آخرین باری که موتور وسط سوار شده در یک سدان را دیدید کی بود؟ دقیقا. DN-X چهار چرخ متحرک موتور 3.5 لیتری DOHC، i-VTEC V6 با توان خروجی بالا را به لرزه درآورد که 400 اسب بخار قدرت تولید می کرد. اما این همه ماجرا نیست. در حالی که V6 چرخ‌های عقب را می‌چرخاند، پیشرانه هیبریدی منحصربه‌فرد با سیستم کمکی موتور مجتمع الکتریکی پیشرفته (IMA) نیروی اضافی را به همه چرخ‌ها می‌رساند و به آن اجازه می‌دهد تا 42 مایل تا گالن را طی کند. DN-X مجهز به تنظیمات گیربکس جالبی بود که گزینه هایی را در اختیار راننده قرار می داد. می‌توان آن را به حالت دستی، شبیه‌سازی یک دستی 6 سرعته بدون کلاچ، با کنترل‌های شیفتر روی فرمان فرمول یک با فناوری پیشرفته، یا در حالت کاملاً خودکار قرار داد.

DN-X همه زنگ‌ها و سوت‌ها را داشت: ویژگی‌های پشتیبانی هوشمند راننده که شامل کمک حفظ خطوط، کروز کنترل تطبیقی، کمک پایداری خودرو، و سیستم انتقال گشتاور فعال می‌شد. این ویژگی‌ها در داخل کابین نیز مشهود بودند، از جمله تشخیص تعاملی صدا، ناوبری GPS و نمایشگر پاپ‌آپ که خدمات ایمیل، اینترنت و تلفن همراه را ارائه می‌دهد. آخه سیستم دید در شب هم داشت. بیا، تو به ماشین نایت رایدر کیت دیوید هاسلهوف فکر می کنی، اینطور نیست؟ به یاد داشته باشید که این به سال 2002 برمی گردد، زمانی که بسیاری از این ویژگی ها هنوز حتی بخشی از واژگان انگلیسی نبودند.

امتیاز شما به این نوشته چند است؟

ADS