مگ بلاگ

6 پروژه آسان آردوینو برای کدنویسان مبتدی

6 پروژه آسان آردوینو برای کدنویسان مبتدی

احتمالاً یکی از جالب‌ترین پروژه‌های آردوینو، یک ماشین کنترل‌شده از راه دور است، اما آنها همچنین یکی از دلهره‌آورترین پروژه‌ها برای مبتدیان هستند. با این حال، خوشحال خواهید شد که بدانید نسخه‌های ماشین RC وجود دارند که نیازی به کدنویسی ندارند.

این خودروی کنترل شده با بلوتوث ممکن است در نگاه اول برای یک پروژه مبتدی خیلی جاه طلبانه به نظر برسد، اما در واقع ساخت آسانی است. این توسط یک برد آردوینو UNO اجرا می شود و شامل چندین جزء کلیدی است: چهار موتور دنده با چرخ برای حرکت ماشین، چهار LED برای علامت دادن وضعیت فعال هر موتور، یک درایور موتور برای کارکرد همه موتورها، یک ماژول بلوتوث برای کنترل از راه دور. و یک باتری برای تغذیه خودرو.

پس از روشن شدن، خودرو به طور خودکار برای دستگاه های بلوتوث خارجی مانند تلفن شما قابل مشاهده می شود. سپس می‌توانید با استفاده از برنامه اندروید توسعه‌دهنده پروژه، آن را به دستگاه خود متصل کنید و با جوی استیک شروع به کنترل خودرو کنید. یک جهت را فشار دهید و موتورهای آن جهت خاص فعال می شوند. LED های متصل به آن موتورها نیز روشن می شوند تا نشان دهند کدام یک در حال کار هستند.

برخلاف پروژه های دیگر در این لیست، کد این تنظیمات کمی بیش از 100 خط است، اما مقدمه ای عالی برای کار با توابع سفارشی است که می توانند در توابع دیگر مانند تابع حلقه فراخوانی شوند. شما به طور کلی نیازی به تغییر چیزی در کد ندارید، به جز اینکه ممکن است پیکربندی پین موتورها را در صورتی که برخلاف فرمان شما اجرا شوند، تغییر دهید.

امتیاز شما به این نوشته چند است؟

ADS
دارک وب در مقابل وب عمیق توضیح داد: تفاوت چیست؟

دارک وب در مقابل وب عمیق توضیح داد: تفاوت چیست؟

ربات‌های موتورهای جستجو همه اطلاعات موجود در اینترنت را نمی‌خزند و فهرست نمی‌کنند. برخی از سایت‌ها هستند که دسترسی به آن‌ها محدود شده است، و برخی دیگر مرتبط نیستند. اما ایندکس نشدن این اطلاعات به