مگ بلاگ

6 چشمگیرترین مفهوم ابرخودرویی که هرگز در واقع تولید نشدند

6 چشمگیرترین مفهوم ابرخودرویی که هرگز در واقع تولید نشدند

یکی از کم ارزش ترین خودروهای مفهومی مزدا، Furai، در نمایشگاه خودروی توکیو 2007 معرفی شد. در سال 2008، مزدا آن را در خارج از ژاپن برای اولین بار در نمایشگاه بین المللی خودرو آمریکای شمالی در دیترویت ارائه کرد. فورای که به “صدای باد” ترجمه شده است، تلاش مزدا برای ایجاد یک مفهوم ماشین مسابقه ای برای جاده است.

با تمام انحناهای آیرودینامیکی، Furai نمونه بارز زبان طراحی منحصر به فرد Nagare (ژاپنی به معنای “جریان”) مزدا است. همانطور که به نظر می رسد آینده نگرانه است، Furai همچنین به دستاوردهای گذشته مزدا در سری لمانز آمریکا (ALMS) 1991 ادای احترام می کند. “55” نقاشی شده در جلوی خودرو از Courage C65 مزدا برنده Le Mans الهام گرفته شده است. علاوه بر این، Furai از همان شاسی مشترک مزدا برای Courage C65 استفاده می کند.

احتمالاً هیجان انگیزترین قسمت Furai برای علاقه مندان به خودرو، چیزی است که در زیر کاپوت آن وجود دارد. مزدا به خاطر موتورهای چرخشی نمادین خود که در خودروهایی مانند RX-7 افسانه ای JDM یافت می شود، شناخته شده است. برای Furai، مزدا یک پیشرانه چرخشی روتوری ساخت که با اتانول (E100) کار می کند. به گفته مزدا، این موتور 450 اسب بخار قدرت تولید می کند.

مزدا فقط یک نمونه از فورای ساخته بود. متأسفانه، در طی آزمایش مسیر Top Gear در اواخر سال 2008 توسط آتش از بین رفت.

امتیاز شما به این نوشته چند است؟

ADS