مگ بلاگ

8 مورد از جالبترین موتورهای دهه 1990 و ویژگی های کلیدی که آنها را بسیار خاص کرده است

8 مورد از جالبترین موتورهای دهه 1990 و ویژگی های کلیدی که آنها را بسیار خاص کرده است

مزدا یکی از آخرین تولیدکنندگانی است که به قابلیت موتور دوار اعتقاد دارد – و اکنون چندین دهه است که بوده است. 13B-REW گواه این است که تلاش‌های مزدا برای توسعه طراحی منحصربه‌فرد تضمین شده بود، زیرا قلب قدرتمندی را برای یکی از مشهورترین خودروهای این برند، FD RX-7 ایجاد کرد. این سیستم دارای یک سیستم توربو دوقلو متوالی توسعه یافته ویژه بود، اولین در نوع خود، برای از بین بردن تاخیر توربو که موتورهای توربوشارژ قبلی را آزار می داد. این اولین 13B نبود که تولید می‌شد، زیرا قبلاً برای سال‌ها در نسل‌های قبلی RX-7 مورد استفاده قرار می‌گرفت، اما نسخه توربوی دوقلو بسیار خاص بود.

مزدا تنها با 1.3 لیتر حجم، قدرت کافی را از موتور خارج کرد تا به مرز 276 اسب بخار توافق آقا برسد. همچنین فضای بیشتری برای بهبود وجود داشت، زیرا در دهه‌های بعد، تیونرها موتورهایی با بیش از دو برابر خروجی موجودی عرضه کردند، البته اغلب به قیمت قابل اطمینان بودن.

مزدا علیرغم عدم تولید خودروی جدید با موتور دوار برای بیش از یک دهه، امروز به تولید موتورهای جدید 13B ادامه می‌دهد و تیم کوچکی از صنعتگران در کارخانه این برند همه چیز را از ماشین‌کاری قطعات گرفته تا مونتاژ نهایی را مدیریت می‌کنند. هر موتور جدید توسط یک مهندس تکمیل می شود و هر روز فقط دو نمونه تولید می شود. آنها برای سفارش مستقیم از مزدا در دسترس هستند، هم برای جایگزینی موتورهای خراب در خودروهای قدیمی و هم در تئوری، برای ایجاد ساختارهای چرخشی جدید نیز.

10 بهترین پهپاد نظامی جهان در سال 2024

10 بهترین پهپاد نظامی جهان در سال 2024

پهپادهای نظامی بیش از یک قرن است که جزء اصلی جنگ بوده اند. در اینجا 10 بهترین پهپادهایی که در ارتش های مدرن در سراسر جهان در سال 2024 یافت می شوند آورده شده است.

طراحی سایت
و فروشگاه آنلاین
صاحب
کسب و کار شوید!
فقط با دو میلیون
تماس بگیرید