مگ بلاگ

V-Sync چیست و آیا باید آن را خاموش کنید؟

V-Sync چیست و آیا باید آن را خاموش کنید؟

پاسخ کوتاه در مورد اینکه آیا باید V-Sync را خاموش کنید یا نه این است که به چند عامل بستگی دارد – اما احتمالاً بله. به نظر یک ویژگی مفید است که صفحه نمایش رایانه شخصی شما را صاف می کند، که ممکن است بسیار خوب باشد. با این حال، می‌تواند با محدود کردن نرخ فریم و ایجاد تاخیر ورودی، بر عملکرد کلی شما تأثیر منفی بگذارد.

هیچ دو رایانه شخصی شبیه به هم نیستند، بنابراین بهترین راه برای فهمیدن اینکه آیا به V-Sync نیاز دارید یا نه این است که آن را روی دستگاه خود آزمایش کنید. اگر متوجه پارگی مکرر صفحه هنگام بازی یا استفاده از سایر برنامه های سه بعدی، صرف نظر از سخت افزاری که با آن کار می کنید، V-Sync را روشن کنید. از سوی دیگر، اگر V-Sync را فعال کرده‌اید و متوجه تاخیر شدید ورودی یا نرخ فریم‌های پایین‌تر از حد معمول هستید، آن را خاموش کنید.

با این حال، به احتمال زیاد نیازی به روشن کردن V-Sync نیست. پاره شدن صفحه نمایش زمانی اتفاق می افتد که بازی ها و برنامه ها با نرخ فریم بالاتری نسبت به مانیتور شما اجرا می شوند. با این حال، بیشتر مانیتورهای امروزی، به ویژه مانیتورهای بازی، نرخ تازه سازی بالایی دارند. دیدن مانیتورهایی با نرخ تازه سازی 144 هرتز، 160 هرتز و حتی 240 هرتز غیر معمول نیست.

اگر مانیتور با نرخ تازه سازی بالا دارید، باید V-Sync را خاموش کنید زیرا مانیتور شما می تواند فریم ها را کنترل کند، بنابراین تنها کاری که V-Sync انجام می دهد محدود کردن نرخ فریم شما است. با این حال، اگر یک مانیتور با نرخ تازه سازی پایین دارید، V-Sync ابزار مفیدی برای کاهش پارگی صفحه است، بنابراین باید آن را روشن کنید یا از ویژگی مشابهی مانند Nvidia G-Sync استفاده کنید.

امتیاز شما به این نوشته چند است؟

ADS