مگ بلاگ

آیا نرخ تازه سازی تلویزیون بر کیفیت تصویر تأثیر می گذارد؟

آیا نرخ تازه سازی تلویزیون بر کیفیت تصویر تأثیر می گذارد؟

تنظیمات خاصی مانند صاف کردن حرکت تقریباً همیشه باید در تلویزیون شما خاموش باشد، در حالی که برخی دیگر مانند حالت فیلمساز همیشه باید برای فیلم‌های 24 فریم در ثانیه استفاده شوند. با این حال، چند تنظیمات دیگر تلویزیون ممکن است برای بهینه‌سازی رابطه بین نرخ تازه‌سازی تلویزیون و منابع ویدیویی برای بهترین کیفیت تصویر مرتبط باشد.

برای بازی های ویدیویی، باید به دنبال یک «حالت بازی» در تلویزیون خود باشید. این حالت‌ها معمولاً بیشتر ویژگی‌های پس از پردازش تلویزیون را دور می‌زنند، که تاخیر بازی‌ها را کاهش می‌دهد و به آن‌ها اجازه می‌دهد با نرخ فریمی که در حال اجرا هستند نمایش داده شوند.

تلویزیون‌های مدرن و پیشرفته اغلب دارای یک حالت نرخ تجدید متغیر هستند، دقیقاً مانند تلفن‌های هوشمند جدیدتر، که به تلویزیون‌ها اجازه می‌دهد تا نرخ رفرش را بر اساس محتوای نمایش داده شده تنظیم کنند. اگر تلویزیون شما دارای تنظیم نرخ نوسازی متغیر است، آن را روشن نگه دارید، مخصوصاً برای بازی‌ها و همچنین برای سایر محتواها، زیرا می‌تواند به صاف جلوه دادن همه چیز کمک کند و در عین حال در زمان بی‌حرکتی تلویزیون در مصرف انرژی صرفه‌جویی کند.

برخی از تلویزیون ها به شما امکان می دهند نرخ تازه سازی را روی یک تنظیم خاص قفل کنید. اگر متوجه لکنت یا تاخیر در بازی های ویدیویی یا سایر ویدیوها شده اید، این می تواند مفید باشد. اگر بازی‌های شما دچار لکنت می‌شوند، سعی کنید نرخ به‌روزرسانی تلویزیون را قفل کنید تا با نرخ فریمی که کنسول یا رایانه شخصی شما می‌تواند به راحتی ارائه دهد مطابقت داشته باشد. این جریان بهتری را بین فریم‌هایی که دستگاه شما تولید می‌کند و فریم‌هایی که تلویزیون نمایش می‌دهد ایجاد می‌کند. برای محتوای ویدیویی، وقتی متوجه لرزش یا سایر مشکلات ناشی از مدیریت نادرست نرخ تازه‌سازی می‌شوید، می‌توانید تلویزیون خود را با همان نرخ محتوا قفل کنید.

امتیاز شما به این نوشته چند است؟

ADS