مگ بلاگ

اینجا جایی است که کامپیوترها و لپ تاپ های HP ساخته می شوند

اینجا جایی است که کامپیوترها و لپ تاپ های HP ساخته می شوند

کامپیوترهای HP همیشه در خارج از کشور تولید نمی شدند. این شرکت در سال 1939 تأسیس شد و در ابتدا در پالو آلتو، کالیفرنیا تأسیس شد. دو کارآفرین آمریکایی – بیل هیولت و دیوید پاکارد – در ابتدا HP را به عنوان یک شرکت تست الکترونیک مستقر در ایالات متحده راه اندازی کردند.

هنگامی که انقلاب رایانه های شخصی در دهه 1980 جرقه زد، هیولت پاکارد در خط مقدم قرار داشت. اولین کامپیوترهای شخصی HP که وارد بازار شدند در ایالات متحده تولید شدند. با این حال، فروش به سرعت به بازارهای خارجی گسترش یافت و کارخانه‌های مونتاژ به سرعت در چین افتتاح شدند. به ویژه شهر چونگ کینگ طی 40 سال آینده رونق گرفت، زیرا کارخانه های تولیدی متعدد، اکثریت مونتاژ و تولید را در بازارهای آسیایی و همچنین ایالات متحده آغاز کردند.

کامپیوترهای اچ پی که در آمریکا و اروپا فروخته می شوند معمولاً در ایالات متحده تولید می شوند. کامپیوترهای اچ پی که در آسیا فروخته می شوند معمولاً در چین مونتاژ و تولید می شوند و قطعات آن در هند تولید می شوند. این تا حد زیادی درست بود تا اینکه یک بیانیه رسمی در سپتامبر 2023 مسیر جدید و متنوعی را برای غول رایانه شخصی اعلام کرد.

همانطور که توسط Nikkei گزارش شده است، هیولت پاکارد بخش قابل توجهی از عملیات تولیدی خود را از چین به تاسیسات تایلند، مکزیک و ویتنام منتقل می کند. تایلند مقصد درصدی از لپ‌تاپ‌های مصرف‌کننده HP است، و مکزیک منبع جدید بسیاری از نوت‌بوک‌های تجاری اولین بهره‌وری خواهد بود – به این معنی که انتظار نداشته باشید لپ‌تاپ‌های بازی مانند آخرین OMEN از مکزیک بیاید. با این حال، به گفته HP، چونگ کینگ و دیگر مراکز چینی فراموش نخواهند شد، زیرا “شهر لپ تاپ” چینی همچنان اکثر کامپیوترهای HP را برای بازار آسیا تولید می کند.

امتیاز شما به این نوشته چند است؟

ADS