مگ بلاگ

در اینجا معنای واقعی “مدرک نظامی” آمده است

شما آن را روی همه چیز از چراغ قوه و نوار چسب گرفته تا کوله پشتی و جوراب – حتی اپتیک های ویژه برای آیفون و آیپد – دیده اید، اما «مدرک نظامی» در واقع به چه معناست؟ این یک تمایز مورد استفاده در ارتش نیست، زیرا به معنای واقعی کلمه هر چیزی که مورد استفاده قرار می گیرد با توصیف کلی این اصطلاح مطابقت دارد. این باعث می‌شود که بسیاری به این فکر کنند که این عبارت به چه معناست و از کجا آمده است. مهمتر از آن، وقتی روی یک محصول اعمال می شود به چه معناست؟ آیا این اصطلاح آن را به ویژه خوب می کند، یا آن را به ویژه بد می کند؟

در حقیقت، این اصطلاح برای ارتش هیچ معنایی ندارد و توسط شرکت ها برای تبلیغ محصولات استفاده می شود. گفتن اینکه چیزی درجه نظامی است، به این معنی است که ناهموار، قابل اعتماد است و تحت فشار نمی شکند. این برای هر چیزی که توسط ارتش استخدام می شود صدق نمی کند، و همانطور که هر سرباز، ملوان، هوانورد، تفنگدار دریایی، گارد ساحلی یا نگهبان به شما می گوید، بی معنی است.

گفته می‌شود، یک شرکت نمی‌تواند به سادگی هر چیزی را که می‌خواهد به‌عنوان «مدرک نظامی» بدون برانگیختن بررسی دقیق برچسب بزند. هر چیزی که واقعاً توسط ارتش استفاده می شود باید الزامات خاص MIL-SPEC و MIL-STD را برآورده کند، به این معنی که باید برای ارتش ساخته شده باشد یا به طور عمده از محصولات تجاری برای استفاده نظامی اصلاح شود. این نام‌گذاری‌ها برای چیزی است که مشخصات نظامی را برآورده می‌کند، اما همین امر در مورد محصولاتی که تحت عنوان “مرتبط نظامی” فروخته می‌شوند، که کاربردهای متعددی دارد، صدق نمی‌کند.

همه چیز در مورد بازاریابی است

هنگامی که یک شرکت چیزی مانند قاب آیفون را به عنوان “درجه نظامی” برچسب گذاری می کند، به طور کلی نشان می دهد که آن سخت و کارآمد است. این تقریباً تمام معنی برچسب است، با این پیشنهاد جزئی که ارتش از محصول استفاده می کند یا برای موقعیت های شدید مناسب است، همانطور که ممکن است در ارتش پیدا کنید. بازاریابی همه چیز در مورد ترغیب مردم به خرید چیزی است، بنابراین مردم به این فکر افتادند که هر چیزی و هر چیزی را با عنوان “مدرسه نظامی” با امید به افزایش فروش، برچسب گذاری کنند. به طور کلی علیرغم وجود هیچ الزامی برای شرکت ها برای قرار دادن محصولات خود در هر نوع آزمایش یا تأیید، کار می کند. اگر شرکتی بخواهد موس پد را “مرجع نظامی” بنامد، هیچ چیز مانع از انجام این کار نمی شود.

نامیدن چیزی “درجه نظامی” مطمئناً به طور خودکار آن را تبدیل به چیزی نمی کند که ارتش از آن استفاده می کند. محصولات باید چندین مرحله آزمایشی را پشت سر بگذارند تا اینکه ارتش آنها را به طور انبوه برای صدها هزار پرسنل خریداری کند. افرادی که این کیف را در دست دارند، قصد ندارند هیچ محصول قدیمی را خریداری کنند، فقط به این دلیل که “مرجع نظامی” با حروف بزرگ روی برچسب چاپ شده است – به همین دلیل است که این صرفاً یک اصطلاح بازاریابی است که قصد دارد به مردم بفروشد.

کمترین پیشنهاد واقعاً کمترین پیشنهاد است

عبارتی که معمولاً به شوخی توسط سربازان گفته می شود این است که چیزی توسط “کمترین پیشنهاد” ساخته می شود. این به نحوه اعطای قراردادهای وزارت دفاع به پیمانکاران دفاعی اشاره دارد. شرکت‌ها برای یک قرارداد پیشنهاد می‌دهند، و اغلب، شرکتی که کمترین مبلغ را پیشنهاد می‌دهد، آن را دریافت می‌کند، البته نه همیشه. البته، بسیار پیچیده تر از این توضیح ساده است، اما منشأ جوک همین است. در بیشتر موارد، وزارت دفاع از پیمانکاران درخواست می کند و کمترین مقدار پول را برای به دست آوردن آنچه می خواهد خرج می کند.

این می تواند باعث شود برخی از تجهیزات صادر شده تا حدودی کیفیت پایین تری نسبت به یک محصول تجاری مشابه داشته باشند. تا زمانی که به هدف خود یعنی اجرای قرارداد عمل کند، و اگر وزارت دفاع در این فرآیند مقداری پول پس انداز کند، برای همه یک برد است. خوب، همه به جز نیروهایی که مجبور به کار با تجهیزات نامرغوب هستند. به همین دلیل است که اصطلاح “مدرک نظامی” واکنش متفاوتی را از جانب یک سرباز نسبت به یک غیرنظامی ایجاد می کند.

متخصصان بازاریابی مدت ها پیش متوجه شدند که عبارت “مدرک نظامی” علاقه غیرنظامیان را برانگیخته است. برعکس، اعضای ارتش به آن پوزخند می زنند و به خوبی می دانند که محصول احتمالاً هیچ ارتباطی با ارتش ندارد. در نهایت، مصرف کنندگان باید گزینه های خود را در هنگام خرید یک محصول بسنجند. این ادعا که برچسب “درجه نظامی” به معنای یک ساعت بادوام است، کسانی را که یونیفرم پوشیده اند را متقاعد نمی کند. همچنین، از آنجایی که یک جانباز این مقاله را نوشته است، ممکن است بگویید “مدرک نظامی” است، اما البته این بی معنی است.

امتیاز شما به این نوشته چند است؟

ADS
نحوه رفع مشکل تایپ نکردن صفحه کلید لپ تاپ

نحوه رفع مشکل تایپ نکردن صفحه کلید لپ تاپ

Damircudic/Getty Images اگر صفحه‌کلیدی که کار نمی‌کند (یا عملکرد نامناسبی دارد) می‌تواند مشکل بزرگی باشد، اگر با رایانه‌تان به غیر از کلیک ماوس تعامل داشته باشید. نوشتن، کدنویسی، بازی، آهنگسازی، ویرایش یا حتی تعاملات ساده