مگ بلاگ

نحوه حذف کلیدهای صفحه کلید (و نصب کلیدهای جدید)

در طول سال‌ها، رایانه‌ها از تجهیزات لوکس الکترونیکی که فقط برای اهداف معدودی استفاده می‌شوند، به نیازهای بسیاری تبدیل شده‌اند که قادر به انجام طیف وسیعی از وظایف هستند. علاوه بر این، به ویژه در حوزه بازی های رایانه شخصی، سفارشی سازی کامل به طور فزاینده ای رایج شده است. کسانی که علاقه زیادی به رایانه دارند و اغلب از آنها استفاده می کنند، تمام تلاش خود را می کنند تا واحدهای خود را با هارد دیسک، کارت گرافیک و موارد دیگر بهینه کنند. آنها علاوه بر جایگزینی موس‌های استوک خود، برای جایگزینی کیبوردهای مکانیکی عمومی و بی‌نظیر خود نیز تلاش خواهند کرد.

در حالی که برخی از صفحه کلیدهای عجیب و غریب وجود دارند که باور آنها واقعاً واقعی نیستند، اکثر مردم چیزی نسبتاً ساده را انتخاب می کنند. شاید آنها چیزی با کلیدهای برجسته و متمایز می خواهند یا چیزی با حروف برجسته را ترجیح می دهند. شاید آنها یک واحد محکم‌تر یا یک واحد با LED داخلی بخواهند تا تایپ کردن در تاریکی را کمی آسان‌تر کند.

از طرف دیگر، برخی ترجیح می‌دهند صفحه‌کلید موجود را جدا کنند تا آن را بهبود ببخشند، کلیدهای کلیدی یا حتی سوئیچ‌های زیر را جایگزین کنند تا نیازهایشان را بهتر برآورده کنند. اگر شما هم از جمله افرادی هستید که امیدوارید سوئیچ های صفحه کلید خود را بردارید و جایگزین کنید، خوشحال خواهید شد که بدانید انجام این کار چندان سخت نیست.

نحوه حذف سوئیچ ها از صفحه کلید

اولین و مهمترین فرآیند حذف است که خیلی سخت نیست و بسته به نوع صفحه کلید مورد نظر فقط به چند ابزار نیاز دارد. صفحه کلیدهای Hot-swap به شما این امکان را می دهند که به سادگی سوئیچ ها را با یک کشنده سوئیچ بیرون بکشید، در حالی که تخته های مدار لحیم کاری کمی بیشتر درگیر هستند.

  1. صفحه کلید را از کامپیوتر جدا کنید.
  2. درپوش های کلید را از سوئیچ هایی که در شرف تعویض هستند بردارید. برای جلوگیری از آسیب رساندن به کلاهک‌ها، این کار بهتر است با یک ابزار حذف کلاهک خاص انجام شود.
  3. با استفاده از کشنده سوئیچ، هر سوئیچ را بگیرید و بردارید. بسته به اینکه کدام سوئیچ را دارید ممکن است لازم باشد طرفین سوئیچ را فشار دهید.
  4. اگر سوئیچ ها لحیم کاری هستند، باید با استفاده از آهن لحیم کاری لحیم کاری شوند تا خارج شوند.

این تمام چیزی است که لازم است. کلیدهای شما کنار گذاشته شده و کلیدهای صفحه کلید قدیمی که می خواستید با موفقیت حذف شوند. اکنون، شما آماده هستید تا به مرحله بعدی بروید، یعنی نصب سوئیچ های جایگزین در صفحه کلید.

نحوه نصب کلیدهای صفحه کلید جدید

انواع مختلفی از کلیدهای صفحه کلید مکانیکی در بازار وجود دارد – سه نوع اصلی آنها خطی، لمسی و کلیکی هستند – بنابراین مهم است که قبل از خرید و نصب آنها بدانید کدام یک را می خواهید. هنگامی که نوع مورد نظر خود را شناسایی کردید، قرار دادن آنها یک فرآیند کوتاه و ساده است.

  1. سوئیچ های جدید را در صفحه کلید قرار دهید. اطمینان حاصل کنید که تعداد مناسبی از پین ها – سه یا پنج – برای تخته و اینکه آنها به درستی درج شده باشند.
  2. در صورت لزوم، کلیدهای جدید را در جای خود لحیم کنید.
  3. درپوش های کلید را دوباره به سوئیچ ها وصل کنید. محکم فشار دهید تا به هم متصل شوند.
  4. صفحه کلید را دوباره به کامپیوتر متصل کنید و سوئیچ های جدید را تست کنید.

دقیقاً مانند آن، شما باید با سوئیچ‌های صفحه کلید کاملاً جدید آماده باشید. اگرچه این می تواند یک فرآیند خسته کننده باشد، به خصوص اگر بیشتر یا کل صفحه کلید را جایگزین می کنید، در مقابل خرید یک صفحه کلید کاملا جدید، می تواند باعث صرفه جویی در پول شود. یعنی، مگر اینکه به دنبال یک صفحه کلید مکانیکی مقرون به صرفه باشید.

امتیاز شما به این نوشته چند است؟

ADS