مگ بلاگ

نحوه عیب یابی لپ تاپی که روشن نمی شود

نحوه عیب یابی لپ تاپی که روشن نمی شود

روشن نشدن لپ‌تاپ‌تان می‌تواند ناامیدکننده باشد، اما مقصران رایج این مشکل در بیشتر موارد به راحتی قابل شناسایی هستند، که می‌تواند به شما در شروع عیب‌یابی کمک کند. نکته اصلی باید این باشد که آیا لپ تاپ شما شارژ کافی دارد یا خیر. در مواقعی که دستگاه شما به اندازه کافی شارژ نمی شود، مقصر اغلب با منبع برق می رود.

ممکن است پریز برقی که می‌خواهید از آن استفاده کنید خراب باشد، یا ممکن است مشکلی در آداپتور برق و کابل لپ‌تاپ شما وجود داشته باشد. همچنین این احتمال وجود دارد که سلامت باتری لپ تاپ شما به خطر بیفتد، به خصوص اگر برای مدت طولانی از آن استفاده کرده باشید.

این به خاطر طول عمر باتری لپ تاپ است. با گذشت زمان، باتری ها تحلیل رفته و کارایی آنها کاهش می یابد. در چنین مواردی، اگر باتری به شدت خالی شده باشد یا به طور کامل از کار افتاده باشد، ممکن است لپ تاپ روشن نشود، حتی اگر لپ تاپ به برق متصل باشد. چندین علامت هشدار دهنده وجود دارد که باتری لپ تاپ شما نیاز به تعمیر دارد که باید آنها را بررسی کنید.

جدای از این، اگر اجزای حیاتی مانند مادربرد، رم یا حتی هارد دیسک با مشکل مواجه شوند، نمی توانید از لپ تاپ خود به درستی استفاده کنید. برخی از این مشکلات را می توان با سیگنال های تشخیصی لپ تاپ (مانند کدهای بوق یا فلاش LED) نشان داد، اما برخی از آنها برای عیب یابی نیاز به کمک حرفه ای دارند. اگر لپ‌تاپ شما روشن می‌شود اما صفحه نمایش سیاه یا خالی باقی می‌ماند، ممکن است به دلیل عملکرد نادرست نمایشگر یا مشکلات کارت گرافیک باشد.

امتیاز شما به این نوشته چند است؟

ADS