مگ بلاگ

چرا ممکن است بخواهید تمام شب با تلویزیون روشن نخوابید؟

چرا ممکن است بخواهید تمام شب با تلویزیون روشن نخوابید؟

مطالعات نشان می دهد که نورهای صفحه نمایش دیجیتال ممکن است بر کیفیت خواب و در نتیجه بر سلامت شما تأثیر منفی بگذارد. به عنوان مثال، بنیاد خواب استدلال کرده است که نور آبی مصنوعی می تواند ریتم شبانه روزی شما را اشتباه بگیرد، بنابراین خیره شدن به تلفن هوشمند در رختخواب ممکن است باعث مشکلات خواب شود. همین امر در مورد صفحه‌نمایش‌های تلویزیون نیز صدق می‌کند، اگرچه همه آنها به یک اندازه نور آبی ساطع نمی‌کنند.

مطالعه‌ای در سال 2013 توسط محققان کانادایی به رهبری موسسه تحقیقاتی ساموئل لوننفلد نشان می‌دهد که صفحه‌های تلویزیون می‌توانند تولید ملاتونین شما را نیز کاهش دهند. ملاتونین هورمونی است که اساساً زمان خواب را به مغز شما می گوید، بنابراین روشن ماندن تلویزیون می تواند به خواب رفتن و به خواب رفتن سخت تر شود.

فدا کردن کیفیت خواب ایده بدی است. در واقع، کم خوابی می تواند منجر به مشکلات سلامتی طولانی مدت شود. بر اساس مقاله ای در سال 2006 توسط کمیته پزشکی در مورد پزشکی و تحقیقات خواب، محرومیت مزمن از خواب می تواند باعث افزایش خطر ابتلا به فشار خون، دیابت، چاقی، افسردگی، حمله قلبی و سکته شود. هر چند وقت یکبار روشن گذاشتن تلویزیون هنگام خواب احتمالاً سلامتی شما را از بین نمی برد، اما انجام مداوم آن ممکن است مضر باشد.

همانطور که گفته شد، بسیاری از مردم هنگام خواب لوله را روشن می‌گذارند، زیرا ظاهراً صدای سفید و راحتی آشنای برنامه‌های مورد علاقه‌شان به خوابیدن آنها کمک می‌کند. و کمک های خوابی که کارایی دارند را نباید نادیده گرفت. بنابراین، باید مزایا، معایب و هزینه‌ها را بسنجید تا تصمیم بگیرید آیا این عادت ارزش ترک کردن دارد یا خیر.

امتیاز شما به این نوشته چند است؟

ADS
نحوه تغییر عکس های مخاطبین در آیفون

نحوه تغییر عکس های مخاطبین در آیفون

اپل راه‌های زیادی را برای سفارشی‌سازی آیفون‌های خود به ما ارائه کرده است و به احتمال زیاد برخی از آنها را قبلاً امتحان کرده‌اید. شاید یک آهنگ زنگ سفارشی تنظیم کرده باشید تا به شما