مگ بلاگ

چگونه عیب‌یابی کنیم که شمارنده قدم در اپل واچ کار نمی‌کند

اپل واچ کارهای زیادی انجام می دهد که می تواند یک نعمت و یک نفرین باشد. شاید محبوب ترین ویژگی های آن فناوری های مختلف ردیابی سلامتی آن باشد که در اکثر ساعت های هوشمند مدرن رایج شده است. با این حال، گاهی اوقات این ویژگی ها ممکن است با مشکل مواجه شوند.

اگر متوجه شده اید که قدم های شما به درستی شمارش نمی شوند، یا در وهله اول در درست کارکردن گام شمار مشکل دارید، زیاد نگران این موضوع نباشید. هر چقدر هم که این مشکل آزاردهنده باشد، احتمالاً یک دلیل ساده پشت آن وجود دارد که به راحتی قابل رفع است.

البته ابتدا باید احتمالات را محدود کنید و این نیاز به کمی آزمون و خطا دارد. اگر به چیزی خاص مشکوک هستید، ابتدا از آنجا شروع کنید. در غیر این صورت توصیه می کنیم لیست زیر را دنبال کنید. ابتدا با ساده‌ترین و سریع‌ترین راه‌حل‌های بالقوه سازمان‌دهی شده است، و سپس با روش‌های مرتبط‌تر و احتمالاً پاک‌کننده داده‌ها در انتها همراه است. اگر معلوم شد که مشکل فقط یک مچ بند شل است، چرا چندین دقیقه را صرف راه اندازی مجدد یا کالیبراسیون مجدد کنید، درست است؟

تنظیم یا تمیز کنید

گاهی اوقات می‌توان مشکلات گام‌شمار اپل واچ شما را بدون نیاز به راه‌اندازی مجدد یا حتی جستجو در تنظیمات برطرف کرد. بنابراین قبل از اینکه هر منویی را بررسی کنید، ابتدا این مراحل را امتحان کنید:

  1. این امکان وجود دارد که Apple Watch شما روی “راست” نباشد. اپل توصیه می‌کند ساعت را درست زیر مچ دست خود قرار دهید (از استخوان مچ، به سمت آرنج خود عبور کنید). این شرکت همچنین توصیه می‌کند که بند را به اندازه‌ای محکم نگه دارید که حسگرهای پشت ساعت در تماس دائمی با پوست شما باشند.
  2. اگر اپل واچ در اطراف استخوان مچ دست شما قرار دارد، آن را به سمت آرنج خود بلغزانید. اگر بازوی خود را تکان دادید و آن را برعکس کردید و سنسورهای پشت ساعت دیگر با پوست شما تماس نداشتند، بند را کمی بیشتر سفت کنید. اگر از یکی از باندهای ارائه شده استفاده می‌کنید و تناسب آن از بین رفته است، توجه داشته باشید که اپل در طول سال‌ها سیاست بازگشت خود را برای گروه‌هایی مانند Solo Loop تغییر داده است.
  3. سنسورهای ساعت شما نیز ممکن است عامل اشتباهات شمارش گام باشد، در این صورت باید آنها را تمیز کنید. خوشبختانه، تمیز کردن اپل واچ با چند مرحله آسان آسان است.

اگر اپل واچ شما در مچ دست قفل باشد، می تواند شمارش گام ها را مختل کند. برنامه Watch را در iPhone جفت شده خود باز کنید و ساعت را انتخاب کنید، سپس Passcode را انتخاب کنید و کلید Unlock with iPhone را تغییر دهید.

همه چیز را دوباره راه اندازی کنید

اگر تنظیم، تمیز کردن یا باز کردن قفل اپل واچ مشکل را برطرف نکرد، زمان آن رسیده است که رایج‌ترین راه حلی را که حتی پیشرفته‌ترین متخصصان فناوری نیز از آن استفاده می‌کنند، انجام دهیم: راه‌اندازی مجدد.

  1. آیفون خود را ریستارت کنید.

    برای آیفون‌های قبل از آیفون X، دکمه پاور را فشار داده و نگه دارید (این دکمه برای iPhone 5، نسل اول SE یا قدیمی‌تر و در کناری برای iPhone 6، 7، 8، و نسل دوم و سوم SE قرار دارد) تا زمانی که نوار لغزنده Power Off ظاهر شود. روی نوار لغزنده Power Off ضربه بزنید و به کناری بکشید و منتظر بمانید تا گوشی خاموش شود، سپس دکمه پاور را فشار دهید و نگه دارید تا لوگوی اپل را ببینید.

    برای آیفون X و جدیدتر، هم دکمه کناری و هم یکی از دکمه‌های صدا را فشار داده و نگه دارید تا نوار لغزنده Power Off ظاهر شود، سپس نوار لغزنده را به کناری بکشید و منتظر بمانید تا تلفن خاموش شود. پس از آن، دکمه کناری را فشار داده و نگه دارید تا لوگوی اپل ظاهر شود.

  2. پس از راه اندازی مجدد گوشی، اپل واچ را با فشار دادن و نگه داشتن دکمه کناری راه اندازی مجدد کنید تا نوار لغزنده Power Off ظاهر شود. روی نوار لغزنده ضربه بزنید و بکشید تا ساعت خاموش شود، صبر کنید تا خاموش شود، سپس دکمه کناری را دوباره فشار دهید و نگه دارید تا لوگوی اپل ظاهر شود.

حتما ابتدا آیفون را ریستارت کنید سپس اپل واچ را ریستارت کنید. در غیر این صورت، برنامه Watch ممکن است در اتصال با ساعت دچار مشکل شود که می‌تواند منجر به مشکلات بیشتر شود.

تنظیمات خود را بررسی کنید

همچنین این احتمال وجود دارد که تنظیمات اپل واچ شما در مسیر شمارنده گام قرار گیرند. در اینجا چیزی است که باید بررسی شود:

  • اطلاعات بهداشتی نادرست یا قدیمی نیز می تواند ردیابی سلامت (از جمله مراحل) را از بین ببرد. برنامه Watch را در آیفون خود باز کنید و My Watch > Health > Health Details را انتخاب کنید. به اطلاعات خود نگاه کنید، و اگر چیزی نادرست است، روی Edit ضربه بزنید تا تغییرات لازم را اعمال کنید.
  • ساعت‌های اپل به‌طور پیش‌فرض از تشخیص مچ برای قفل کردن دستگاه پس از برداشتن آن (برای اهداف امنیتی) استفاده می‌کنند، اما اگر فکر می‌کند که ساعت را نمی‌پوشید، ممکن است به اشتباه قفل شود. برنامه Settings را در Apple Watch > Passcode باز کنید، سپس کلید تشخیص مچ را خاموش کنید تا این ویژگی خاموش شود.
  • اگر سرویس‌های موقعیت مکانی به طور تصادفی خاموش شده باشند، ممکن است دقت شمارشگر گام را نیز مختل کند. تنظیمات را در iPhone جفت شده > Privacy > Location Services باز کنید و مطمئن شوید که کلید روشن است.
  • هنگام جستجوی خدمات موقعیت مکانی در آیفون خود، ممکن است بخواهید به تنظیمات کالیبراسیون حرکت خود نیز نگاه کنید. از خدمات مکان > خدمات سیستم > کالیبراسیون حرکت و فاصله. اگر خاموش است، روی کلید کنار آن ضربه بزنید تا روشن شود.

عیب یابی اساسی تر

اگر تمام کارهای فوق را انجام داده اید و همچنان مشکل دارید، وقت آن رسیده است که به سراغ سایر روش های عیب یابی بروید.

  1. سعی کنید برنامه های اپل واچ خود را ببندید. این امکان وجود دارد که این برنامه ها با شمارنده گام تداخل داشته باشند، به خصوص اگر برنامه توسط اپل ساخته نشده باشد.
  2. همچنین می‌توانید اپل واچ را با باز کردن برنامه Watch در iPhone خود > My Watch > Privacy > Reset Fitness Calibration Data را مجددا کالیبره کنید.
  3. گزینه دیگر بازنشانی کارخانه ای اپل واچ است که تمام داده ها را حذف می کند اما آن را به حساب اپل شما متصل نگه می دارد. به برنامه Settings در Apple Watch خود بروید، سپس General > Reset > Erase All Content And Settings > رمز عبور خود را وارد کنید. پس از بازنشانی، منتظر بمانید تا یک اپل واچ را تنظیم کنید (اگر آن را نمی بینید، آیفون را مجددا راه اندازی کنید). سپس اپل واچ خود را مانند حالت عادی تنظیم کنید.
  4. آخرین راه حل این است که اپل واچ را از آیفون خود لغو جفت کنید. می توانید این کار را در برنامه Watch با انتخاب My Watch > All Watches (در بالا) انجام دهید. روی نماد Info (i) در کنار ساعت خود ضربه بزنید و Unpair Apple Watch را انتخاب کنید، سپس تأیید کنید. پس از راه اندازی مجدد، اپل واچ را به طور معمول با آیفون خود جفت کنید.

اگر هیچ یک از این روش ها به شمارش دقیق گام ها منجر نشده است، ممکن است وقت آن رسیده باشد که با پشتیبانی اپل تماس بگیرید.

امتیاز شما به این نوشته چند است؟

ADS