مگ بلاگ

10 مورد از قابل اعتمادترین موتورسیکلت های قدیمی که تا به حال ساخته شده اند

10 مورد از قابل اعتمادترین موتورسیکلت های قدیمی که تا به حال ساخته شده اند

هر چند وقت یک‌بار دوچرخه‌ای به‌وجود می‌آید که نه تنها بر بخش‌های مربوطه بلکه بر صنعت به‌عنوان یک کل تأثیر می‌گذارد. در حالی که Vincent Black Shadow، کاوازاکی Z1، و BMW R80 G/S همگی به شیوه خود تغییردهنده بازی بودند، تعداد کمی از دوچرخه‌ها مانند هوندا CB750 اثری ماندگار در تاریخ موتورسواری بر جای گذاشتند.

هوندا CB750 اغلب به عنوان اولین سوپربایک به دلیل عملکرد بی سابقه و ویژگی های پیشرو در نظر گرفته می شود. اما برای درک اینکه چقدر انقلابی بود، باید به بازار جهانی به عنوان یک کل نگاه کنید، همانطور که در سال 1969 بود. ایالات متحده به خاطر رزمناوهای حجیم خود مشهور بود و بریتانیا مسئول اکثر دوچرخه های خیابانی با ظرفیت بالا بود. فقط ام وی آگوستا ایتالیایی برای تولید یک مدل مسابقه ای چهار سیلندر جرأت کرده بود، اما اینها بسیار فراتر از بودجه یک دوچرخه سوار معمولی بود.

هوندا با معرفی یک مدل چهار سیلندر خطی عرضی دو سوپاپ مقرون به صرفه با واحد قدرت 736 سی‌سی که شیاطین سرعت را جذب می‌کند و به دلیل قابلیت اطمینان بی‌سابقه‌اش منطقی عملی می‌کند، صنعت را برگرداند. هوندا CB750 هنوز هم به عنوان یکی از در دسترس ترین و قابل اعتمادترین خودروهای کلاسیک متمایز است و بسیاری از آنها هنوز مانند زمانی که برای اولین بار از خط تولید خارج شدند، کار می کنند.

نام اختصاری “UJM” به زودی برای توصیف موتورسیکلت ژاپنی یونیورسال ابداع شد، زیرا سه شرکت بزرگ دیگر، کاوازاکی، سوزوکی و یاماها، هر کدام مدل خود را بر اساس ویژگی‌های مشابه CB750 تولید کردند. اینها شامل چهار سیلندر، ترمزهای دیسکی، قاب گهواره لوله‌ای و چنگال‌های تلسکوپی بود. همه ویژگی‌ها در بسیاری از دوچرخه‌های مدرن کاملاً استاندارد و غیرقابل‌توجه هستند، اما این خود گواهی بر تفکر مترقی هوندا است که صنعت موتورسیکلت را دوباره شعله‌ور کرد و دوچرخه‌سواری را برای همیشه تغییر داد.

امتیاز شما به این نوشته چند است؟

ADS