مگ بلاگ

6 پروژه جالبی که می توانید با Raspberry Pi و دوربین انجام دهید

6 پروژه جالبی که می توانید با Raspberry Pi و دوربین انجام دهید

آیا می خواهید فضای شخصی خود را زیباتر کنید؟ آینه هوشمندی مانند این از YouTube Eben Kouao یکی از بهترین پروژه های Raspberry Pi برای افزودن به اتاق خواب شما است. این سیستم DIY از یک قاب لمسی مادون قرمز، یک آینه دو طرفه و یک مانیتور HDMI ساخته شده است که با چندین جزء اصلی دیگر (Raspberry Pi 4، دوربین، بلندگوی آمازون الکسا و برخی نوارهای LED) تجهیز شده است. مانند مدل های تجاری، برای نمایش داده های قابل توجه بر روی صفحه نمایش طراحی شده است، مانند آب و هوای امروز، پیش بینی آب و هوای هفته در مکان انتخابی شما، و برنامه روزانه شما. آینه هوشمند را می‌توان از طریق فرمان‌های لمسی و صوتی نیز کنترل کرد و به شما امکان می‌دهد سیستم را خاموش یا راه‌اندازی مجدد کنید، رابط Spotify را پخش یا متوقف کنید، و حتی دستگاه‌های هوشمند پشتیبانی شده از الکسا را ​​در خانه خود کنترل کنید. با دوربین یکپارچه، آینه می‌تواند کاربران مختلف را از طریق شناسه چهره شناسایی کند، که همچنین می‌توانید آن را برای فعال کردن لوازم خانگی هوشمند خاص از راه دور پیکربندی کنید.

اگرچه سیستم پیچیده به نظر می رسد، ممکن است از اینکه بدانید نیازی به کدنویسی نیست تعجب کنید. این پروژه از یک نرم افزار منبع باز به نام MagicMirror استفاده می کند که بسیار قابل تنظیم است. این می‌تواند داده‌های دیگری مانند اخبار، برنامه‌های پرواز، داده‌های زلزله جهانی، و قیمت دلار را در زمان واقعی نمایش دهد و می‌تواند با سایر قابلیت‌ها، مانند کنترل ژست‌ها و روشنایی خودکار، ادغام شود. با این حال، باید با استفاده از ترمینال Raspberry Pi برای نصب و پیکربندی MagicMirror راحت باشید.

امتیاز شما به این نوشته چند است؟

ADS
نحوه رفع مشکل تایپ نکردن صفحه کلید لپ تاپ

نحوه رفع مشکل تایپ نکردن صفحه کلید لپ تاپ

Damircudic/Getty Images اگر صفحه‌کلیدی که کار نمی‌کند (یا عملکرد نامناسبی دارد) می‌تواند مشکل بزرگی باشد، اگر با رایانه‌تان به غیر از کلیک ماوس تعامل داشته باشید. نوشتن، کدنویسی، بازی، آهنگسازی، ویرایش یا حتی تعاملات ساده