مگ بلاگ

OpenAI و ایلان ماسک لباس های کثیف خود را به صورت عمومی پخش می کنند

OpenAI و ایلان ماسک لباس های کثیف خود را به صورت عمومی پخش می کنند

طبق گزارش‌ها، ماسک به شرکت‌کنندگان در OpenAI توصیه کرد که با یک میلیارد دلار تعهد مالی برای جذب سرمایه‌گذاران در بورس عرضه شوند و در عین حال قول داده بود که هر مقداری را که برای رسیدن به این هدف مالی باقی می‌ماند پوشش دهد. در آن زمان، ثروت ماسک برای اولین بار از مرز 20 میلیارد دلار فراتر رفته بود که تقریباً یک دهم ثروت او در سال 2024 است. OpenAI استدلال می کند که مجموعه پیشنهادات تهاجمی ماسک – از جمله پیشنهاد ادغام جایگزین با تسلا – را متناقض می دانست. به ماموریت شرکت

ماسک در یکی از ایمیل‌های خود از شرکت خواست تا «تسلا را به‌عنوان گاو نقدی خود» ببیند و شرکت خودروهای الکتریکی او «تنها مسیری است که حتی می‌تواند به نگه داشتن شمع برای گوگل امیدوار باشد». ماسک اظهار داشت که با کمک OpenAI، تسلا می‌تواند توسعه فناوری خودران خودران مستعد شکست را برای «فروش خودروهای زیادی» تسریع بخشد، که به نوبه خود، سرمایه کافی برای تأمین نیازهای محاسباتی OpenAI را به همراه خواهد داشت. زمانی که پیشرفت های ماسک رد شد، او OpenAI را ترک کرد، رویدادی که توسط Semafor نیز با استناد به منابع داخلی تایید شد.

بخشی از ناظران صنعت خاطرنشان می‌کنند که ماسک در مورد رد پیشنهاد خود در OpenAI، که در نهایت منجر به ایجاد شرکت هوش مصنوعی مولد خود شد، ماسک ابراز علاقه کرد. در چند ماه گذشته، ماسک تلاش‌های پول‌سازی OpenAI را هدف قرار داده است. او در سال 2023 نوشت: OpenAI “به یک شرکت منبع بسته و با حداکثر سود تبدیل شده است که به طور موثر توسط مایکروسافت کنترل می شود.”

امتیاز شما به این نوشته چند است؟

ADS