مگ بلاگ

آیا پنل های خورشیدی شما در شب و زمانی که هوا ابری است کار می کنند؟

آیا پنل های خورشیدی شما در شب و زمانی که هوا ابری است کار می کنند؟

پنل های خورشیدی همانطور که از نامشان پیداست برای عملکرد به نور خورشید نیاز دارند. آنها از سلول های فتوولتائیک تشکیل شده اند که دارای نیمه هادی هایی هستند که در اثر برخورد فوتون های نور خورشید الکترون ها را آزاد می کنند و الکتریسیته تولید می کنند. به عبارت دیگر، آنها در شب کار نمی کنند. شاید تعجب کنید که چرا نور ماه، که فقط نور خورشید منعکس شده است، نمی تواند انرژی پنل های خورشیدی را تامین کند. عوامل متعددی دخیل هستند، از جمله راندمان انرژی پنل های خورشیدی که معمولاً بین 15 تا 30 درصد است. این بدان معناست که پانل ها فقط می توانند آن درصد خاصی از انرژی خورشیدی را به برق تبدیل کنند.

در نظر بگیرید که به طور متوسط ​​در بالای جو، زمین 1360 وات انرژی خورشیدی در هر متر مربع دریافت می کند. از سوی دیگر، نور ماه در ماه کامل تقریباً 0.0006 وات بر متر مربع کار می کند. با اذعان به این تفاوت، انرژی نور ماه نزدیک به 2.3 میلیون بار ضعیف تر از نور خورشید است. حتی اگر فقط درخشندگی را به جای انرژی بررسی کنیم، نور ماه هنوز 1 میلیون بار ضعیف‌تر از نور خورشید در درخشان‌ترین حالت خود است.

با این حال، همه اینها به این معنی نیست که شما نمی توانید از انرژی خورشیدی در شب استفاده کنید. اگر روی باتری های خورشیدی سرمایه گذاری کنید، انرژی اضافی مصرف نشده ای که پنل های خورشیدی شما در طول روز تولید می کنند را می توان ذخیره کرد و برای تامین برق خانه در شب استفاده کرد. همین اصل در مورد طرحی که به عنوان اندازه‌گیری خالص شناخته می‌شود، اعمال می‌شود، که در آن انرژی اضافی (یا حتی تمام انرژی) پنل‌های خورشیدی شما به شبکه برق وارد می‌شود و هزینه‌های برق شهری شما را با اعتبار جبران می‌کند.

امتیاز شما به این نوشته چند است؟

ADS