مگ بلاگ

اندروید 15 می‌تواند با جالب‌ترین ویژگی سامسونگ رقابت کند: در اینجا چگونه است

در چند سال گذشته، رابطه بین گوگل و سامسونگ به طور فزاینده ای نزدیک شده است. اکنون، به‌روزرسانی‌ای که برای اندروید 15 ارائه می‌شود، نشان می‌دهد که غول جستجو ممکن است در حال توسعه ویژگی‌ای باشد که مستقیماً با یکی از بهترین ویژگی‌های سامسونگ برای دستگاه‌های گلکسی خود رقابت کند.

برای دهه‌ها، ما رویای جهانی را در سر می‌پرورانیم که رایانه‌های جیبی کوچک بتوانند جایگزین رایانه‌های روی میز ما شوند. بسیاری از شرکت‌ها سعی کرده‌اند به این موضوع نزدیک شوند، از جمله سامسونگ و گوشی‌های گلکسی آن که دارای فناوری به نام DeX هستند. این ویژگی هنگامی که یک تلفن گلکسی پشتیبانی شده از طریق HDMI یا به صورت بی سیم از طریق استانداردی مانند Miracast متصل می شود، یک محیط دسکتاپ را روی مانیتور یا تلویزیون پخش می کند. اکنون، به نظر می رسد گوگل قصد دارد ویژگی مشابهی را در تمام دستگاه های اندرویدی ارائه دهد.

در 11 آوریل، گوگل اولین نسخه بتای پیش از انتشار عمومی اندروید 15 را پیش از انتشار مورد انتظار آن در پاییز امسال منتشر کرد. در میان ویژگی‌هایی که برای کمک به بهبود قابلیت‌های NFC اندروید و بهتر جلوه دادن برنامه‌ها روی صفحه طراحی شده‌اند، برخی از آزمایش‌کنندگان یک حالت دسک‌تاپ مخفی پیدا کرده‌اند که در لیست رسمی ویژگی‌های Android 15 گنجانده نشده است. حالت دسکتاپ جدید می تواند دستگاه های اندرویدی بیشتری را به رقابت رودررو با Samsung DeX سوق دهد.

در حالی که این برای برخی هیجان انگیز است، مهم است که به خاطر داشته باشید که نرم افزار بتا برای عموم آماده نیست. شرکت‌ها اغلب ایده‌هایی را ارائه می‌کنند که می‌خواهند آزمایش کنند، اما در نهایت با نزدیک شدن به پنجره انتشار نهایی، آنها را کاهش می‌دهند. این به ویژه زمانی اتفاق می‌افتد که تیم‌های نرم‌افزاری نتوانند آن را به اندازه کافی خوب کار کنند تا بقیه ما از آن استفاده کنیم.

ارتقاء به سبک DeX اندروید

حالت DeX یکی از بهترین ویژگی های مخفی سامسونگ گلکسی است که هرگز از آن اطلاعی نداشتید. DeX را با وصل کردن تلفن پشتیبانی شده به یک مانیتور خارجی فعال می‌کنید و یک محیط دسکتاپ روی صفحه با نوار وظیفه شبیه به ChromeOS در امتداد پایین راه‌اندازی می‌شود. برنامه‌ها در حالت پنجره‌ای اجرا می‌شوند و صفحه‌نمایش تلفن شما می‌تواند هم به‌عنوان صفحه‌کلید و هم به عنوان ترک‌پد عمل کند.

این احتمال وجود دارد که گوگل ایده DeX را از این هم فراتر ببرد، اما در حال حاضر، به گفته افرادی که زمان زیادی را صرف کند و کاو در نرم افزار آزمایشی از جمله در Android Authority کرده اند، این ایده بسیار نوپا است. به نظر می‌رسد نسخه Google عملکرد مشابهی را برای باز کردن برنامه‌ها در ویندوز ارائه می‌دهد، اما هیچ نوار وظیفه‌ای در پایین و هیچ میانبر تنظیمات سریع ماوس وجود ندارد. به نظر بیشتر شبیه New DeX سامسونگ برای تبلت هاست که ناامیدی ها و پیشرفت های عمده ای داشت.

از آنجایی که این تنها نرم افزار آزمایشی است، این ویژگی ممکن است قبل از انتشار کامل اندروید 15 در اواخر سال جاری توجه توسعه بیشتری را به خود جلب کند. اما مشخص نیست که حالت دسکتاپ حتی برای عموم در نظر گرفته شده است یا خیر. گوگل قبلاً اشکال کمتر قوی‌تری از این قابلیت را برای توسعه‌دهندگان گنجانده بود.

آیا اندروید 15 می تواند جایگزین DeX شود؟

اگر گوگل این حالت دسکتاپ را برای عموم منتشر کند، به کسانی که از گوشی های سامسونگ استفاده نمی کنند این امکان را می دهد که تجربه مشابهی داشته باشند. در شکل فعلی، DeX تا حدی عملکرد محدودی دارد زیرا توسعه دهندگان برنامه تمایل دارند بر روی ویژگی‌های همه گوشی‌ها تمرکز کنند، نه فقط سامسونگ.

قبلا این اتفاق افتاده است. هنگامی که Google Nearby Share را توسعه داد، یک ویژگی سبک AirDrop که به کاربران امکان می‌داد فایل‌ها را به سرعت بین دستگاه‌ها ارسال کنند، سامسونگ یک ویژگی رقابتی به نام اشتراک‌گذاری سریع را فقط برای دستگاه‌های گلکسی ایجاد کرد. این دو ویژگی در نهایت به هم رسیدند و QuickShare سامسونگ به همه گوشی‌های اندرویدی (نوعی) آمد. اگر این دو شرکت رویکردی مشابه با حالت دسکتاپ اندروید داشته باشند، این می تواند به معنای پایان DeX باشد.

برای زیرمجموعه‌ای از کاربران اندروید که از کاربران قدرتمند سامسونگ هستند که در اکوسیستم گلکسی سرمایه‌گذاری کرده‌اند، DeX یک ویژگی آشناست که سال‌ها توسعه پشت آن است. در حال حاضر، باید منتظر بمانیم تا ببینیم آیا گوگل قصد دارد به این روند برسد یا خیر.

امتیاز شما به این نوشته چند است؟

ADS
نحوه رفع مشکل تایپ نکردن صفحه کلید لپ تاپ

نحوه رفع مشکل تایپ نکردن صفحه کلید لپ تاپ

Damircudic/Getty Images اگر صفحه‌کلیدی که کار نمی‌کند (یا عملکرد نامناسبی دارد) می‌تواند مشکل بزرگی باشد، اگر با رایانه‌تان به غیر از کلیک ماوس تعامل داشته باشید. نوشتن، کدنویسی، بازی، آهنگسازی، ویرایش یا حتی تعاملات ساده