مگ بلاگ

تفاوت هاتسون میکو با صداهای هوش مصنوعی

تفاوت هاتسون میکو با صداهای هوش مصنوعی

بدیهی است که هاتسونه میکو یک شخص واقعی نیست. صدای او با استفاده از برنامه ای به نام VOCALOID که نسخه اصلی آن توسط یاماها در سال 2003 منتشر شد، سنتز می شود. VOCALOID ابزاری برای ساخت موسیقی است که به کاربران امکان می دهد آهنگ ها را نه تنها با سازهای سنتز شده، بلکه با صداهای سنتز شده نیز جمع آوری کنند.

صداها از طریق استفاده از بانک های صوتی، مجموعه عظیمی از صداهای ساده از یک زبان خاص مانند هجاها، واج ها و غیره ایجاد می شوند. در ویرایشگر VOCALOID، هر دو صدای آوازی از بانک صدا و ملودی را با هم می‌سازید و به موسیقی تبدیل می‌شود.

در واقع تعداد زیادی بانک صوتی برای VOCALOID موجود است. هاتسونه میکو تنها یکی از ژاپنی زبانان است و حتی توسط یاماها ساخته نشده است. Miku نسل دوم بانک‌های صوتی ژاپنی بود که توسط یک شرکت شخص ثالث به نام Crypton Future Media ایجاد شد. صداهای شخص اول و ثالث به زبان‌های مختلف، از جمله انگلیسی، اسپانیایی، چینی و کره‌ای و همچنین آهنگ‌های صدای متفاوت برای ژانرهای مختلف موسیقی وجود دارد. اگر بانک صدای مناسب و دانش موسیقایی را دارید، می‌توانید تقریباً هر نوع آهنگی را از ابتدا بسازید.

امتیاز شما به این نوشته چند است؟

ADS