مگ بلاگ

سیال انتقال نوع F چیست؟ در اینجا همه چیزهایی است که باید بدانید

سیال انتقال نوع F چیست؟  در اینجا همه چیزهایی است که باید بدانید

اگرچه مایع نوع F دارای بازدارنده‌های زنگ‌زدگی است و در محافظت از گیربکس‌های قدیمی‌تر فورد به خوبی عمل می‌کند، ویسکوزیته پایین آن به این معنی است که هرگز نباید در گیربکس‌های جدیدتری که به مایع دکسرون، مرکون، ATF+4 یا CVT (گیربکس متغیر ثابت) نیاز دارند استفاده شود. دکسرون برای خودروهای جنرال موتورز، Mercon Type V برای فوردهای جدیدتر و ATF+4 برای خانواده خودروها، کامیون ها و شاسی بلندهای کرایسلر ساخته شده است. بسیاری از برندها یک ATF با برچسب مخصوص خودروهای وارداتی می سازند، اما برای تعیین مایع مناسب برای گیربکس خود، به دفترچه راهنمای مالک خود مراجعه کنید یا با بخش خدمات نمایندگی تماس بگیرید.

اگر فورد قدیمی‌تری دارید، مانند موستانگ 1979، می‌توانید روغن گیربکس Type F را با مرکون V یا مایع چند منظوره مخلوط کنید، اما نباید از مایع نوع F در گیربکس‌های جدید استفاده کنید. انجام این کار باعث ساییدگی زودرس دنده‌ها و همگام‌کننده‌های گیربکس می‌شود و نیاز به بازسازی یا تعویض پیش از موعد دارد.

(تصویر ویژه توسط Jiri Sedlacek از طریق Wikimedia Commons|برش خورده و کوچک شده|CC-By 4.0)

امتیاز شما به این نوشته چند است؟

ADS
نحوه رفع مشکل تایپ نکردن صفحه کلید لپ تاپ

نحوه رفع مشکل تایپ نکردن صفحه کلید لپ تاپ

Damircudic/Getty Images اگر صفحه‌کلیدی که کار نمی‌کند (یا عملکرد نامناسبی دارد) می‌تواند مشکل بزرگی باشد، اگر با رایانه‌تان به غیر از کلیک ماوس تعامل داشته باشید. نوشتن، کدنویسی، بازی، آهنگسازی، ویرایش یا حتی تعاملات ساده