مگ بلاگ

نکات و ترفندهایی برای شروع پروژه سینمای خانگی DIY

نکات و ترفندهایی برای شروع پروژه سینمای خانگی DIY

اگر مایلید تمام تلاش خود را برای فریب دادن فضای خانه سینمای خانگی خود به کار بگیرید تا آن را تا حد ممکن مجلل کنید، یکی از راه های دیگر برای رسیدن به آن، قرار دادن پانل های آکوستیک روی دیوارها است. پانل‌های آکوستیک عموماً از فوم یا پشم چوب ساخته می‌شوند و به کاهش پژواک/پژواک‌های بیش از حد کمک می‌کنند تا صدایی تمیزتر و کمتر به هم ریخته‌تر تولید شود. پانل های آکوستیک باید از نظر تعداد و موقعیت به صورت استراتژیک قرار گیرند. عدد کوچکتر را می توان به روشی متمرکزتر استفاده کرد، در حالی که عدد بزرگتر را می توان برای عایق صوتی کامل اتاق و جلوگیری از نشت صدا در جای دیگر استفاده کرد.

پانل‌های آکوستیک که می‌توانید خریداری کنید همگی دارای رتبه‌بندی ضریب کاهش نویز (به اختصار NRC) در بسته‌بندی/در توضیحات کالا هستند. رتبه بندی NRC نشان می دهد که یک پانل چقدر صدا را جذب می کند، به عنوان مثال، امتیاز 0.65، جذب 65 درصد و انعکاس یا پخش 35 درصد دیگر در فضایی که پانل در آن نصب شده است. این انتشار برای نتایج خوب ضروری است، زیرا جذب تمام صدا باعث خفه شدن آن می شود.

در کاهش طنین بیش از حد، پانل های آکوستیک نه تنها وضوح صدا را بهبود می بخشد، بلکه به بیننده/شنونده کمک می کند تا جهت گیری صدا را بهتر درک کند. این به نوبه خود تجربه صدای فراگیر بهتری را ایجاد می کند. با این حال، بهترین نتایج از قرارگیری استراتژیک انواع مختلف پانل ها بسته به مکان، ترکیبی از پانل های جاذب، پانل های پخش کننده و تله های باس است که به طور ویژه برای کنترل فرکانس های پایین طراحی شده اند.

امتیاز شما به این نوشته چند است؟

ADS
آیا می توانید از برس روی پنل های خورشیدی استفاده کنید؟  تمیز کردن بایدها و نبایدها

آیا می توانید از برس روی پنل های خورشیدی استفاده کنید؟ تمیز کردن بایدها و نبایدها

اگر خاک، ماسه یا رسوبات در شیارها و گوشه‌های پنل‌های خورشیدی شما تجمع پیدا کرده باشد، می‌تواند به تدریج بر عملکرد آنها تأثیر بگذارد. اگر یک لایه خام سطوح بازتابنده آنها را بپوشاند، صفحات خورشیدی