مگ بلاگ

پانل های خورشیدی زمینی در مقابل سقفی: کدام بهتر است؟

پانل های خورشیدی زمینی در مقابل سقفی: کدام بهتر است؟

اگر تصمیم دارید با یک آرایه خورشیدی پیش بروید، نمی توانید دقیقاً آن را نصب کنید و فراموشش کنید. تعمیر و نگهداری همیشه یک مسئله است، به خصوص در ابتدا، و درست مانند چراغ های کریسمس، اگر بتوانید به راحتی به آنها دسترسی پیدا کنید، کار با پنل های خورشیدی بسیار آسان تر است. هر بار که مشکلی در سیستم وجود دارد، مجبور به بلند شدن روی پشت بام می‌شود. اگر قطعه ای مانند میکرواینورتر با مشکل مواجه شود، برداشتن پانل ها برای دسترسی به اجزای زیرین از بالای سقف شیبدار دشوارتر خواهد بود. همین امر در مورد مسائل تمیز کردن مداوم، مانند حذف برف، گرد و غبار، یا هر زباله دیگری که به آرایه خورشیدی ظریف منفجر شده است، صدق می کند.

انجام تمام موارد بالا زمانی که به طور ایمن روی زمین ایستاده اید و به جای بالا رفتن از نردبان فقط به خم شدن نیاز دارید بسیار آسان تر است. این امر علاوه بر وزن کردن هزینه ها، راحتی، قرار دادن و پس انداز طولانی مدت، به فرآیند تصمیم گیری ما وارد می شود.

پانل های خورشیدی چه در بالای پشت بام یا پایین روی زمین قرار گیرند، یک پیکربندی ذاتا بهتر از دیگری نیست. همه چیز به اندازه و ماهیت ملک شما، نیازهای بهینه انرژی و بودجه بستگی دارد. با این حال، در نظر گرفتن این عوامل به شما کمک می کند تا از زمانی که به یک آرایه خورشیدی تازه نصب شده خیره می شوید، اجتناب کنید، و ای کاش آن را در جای دیگری قرار می دادید.

امتیاز شما به این نوشته چند است؟

ADS