مگ بلاگ

4 مورد از مهمترین موارد در سیاست حفظ حریم خصوصی هوش مصنوعی Gemini گوگل

4 مورد از مهمترین موارد در سیاست حفظ حریم خصوصی هوش مصنوعی Gemini گوگل

نگران کننده ترین جنبه مکالمه شما با Gemini این است که گوگل می تواند “زیر مجموعه ای از مکالمات” را نگه دارد و آنها را در سرورهای ابری خود ذخیره کند. حالا اینجا هم خبرهای خوب و هم بد وجود دارد. خبر بد این است که گوگل می تواند این داده ها را تا سه سال ذخیره کند. این یک تغییر بزرگ است و مدل معیوب را با چت ربات‌های هوش مصنوعی مولد آشکار می‌کند، زیرا آنها نسبت به دستیار صوتی معمولی مانند سیری یا الکسا تشنه‌تر برای آموزش داده‌اند. برخلاف دوره سه ساله نگهداری داده های Gemini، چنین سیاستی برای دستیار خوب گوگل وجود ندارد. Google در صفحه ایمنی افشای اطلاعات دستیار Google خاطرنشان می‌کند: «به‌طور پیش‌فرض، ضبط‌های صوتی شما را در سرورهای Google حفظ نمی‌کنیم».

خبر بد دیگر این است که ما دقیقاً نمی دانیم این زیر مجموعه از داده ها چیست. تنها لطفی که در اینجا صرفه‌جویی می‌شود این است که Google از یک سیستم خودکار برای حذف اطلاعات شناسایی شخصی مانند آدرس‌های ایمیل و شماره تلفن استفاده می‌کند. علاوه بر این، این گفتگوها توسط ناظران انسانی دیده می شود. به طور خلاصه، شما نمی خواهید هیچ اطلاعات شخصی را فاش کنید یا جزئیاتی را وارد مکالمات Gemini خود کنید که نمی خواهید شخص دیگری بخواند.

آه آرامش‌بخش دیگر این است که تمام داده‌های مکالمه Gemini شما در یک محفظه داده جداگانه، جدا از داشبورد حساب Google که خانه همه داده‌های جمع‌آوری‌شده از استفاده شما از سرویس‌های اصلی Google مانند Maps و Workspace و سایر موارد است، ذخیره می‌شود. به طور خاص، مکالمات Gemini شما و تمام داده های جمع آوری شده از آن در مرکز فعالیت Gemini Apps ذخیره می شود. گوگل می گوید که فقط گزیده هایی تصادفی از مکالمات را برای بررسی انسانی انتخاب می کند و تنها بخش کوچکی از چت های Gemini بررسی می شود.

امتیاز شما به این نوشته چند است؟

ADS