مگ بلاگ

5 نکته ای که هنگام خرید لنز دوربین باید به آن توجه کنید

5 نکته ای که هنگام خرید لنز دوربین باید به آن توجه کنید

شاید مهم ترین تصمیمی که قبل از خرید شیشه گران قیمت باید بگیرید این باشد که در وهله اول بررسی کنید که آیا این شیشه با دوربین شما مطابقت دارد یا خیر. دوربین‌های دیجیتال نه تنها دارای فرمت‌های مختلف برش هستند که می‌خواهید لنز شما مطابقت داشته باشد، بلکه سیستم‌های نصب خاصی نیز دارند. کانن به طور گسترده از پایه EF-S استفاده می کند، در حالی که دوربین های نیکون اغلب از پایه F استفاده می کنند. این اولین تاییدیه ای است که باید انجام دهید زیرا عدم تطابق بین انواع نصب لنز شما را بی استفاده می کند.

همچنین متوجه خواهید شد که عبارات «فول فریم» و «APS-C» هنگام جستجو برای سخت‌افزار دوربین، زیاد به گوش می‌رسد. به زبان ساده، اینها فرمت هایی هستند که اندازه سنسور دوربین شما را نشان می دهند. یک سنسور فول فریم می‌تواند میدان دید وسیع‌تری را ثبت کند، در حالی که یک حسگر APS-C یک برش بزرگنمایی شده را ارائه می‌دهد که برای پرتره‌های افراد و حیوانات خانگی ایده‌آل است. اکثر دوربین‌های دیجیتال مبتدی دارای سنسور اندازه APS-C هستند که لنزهای آن اغلب ارزان‌تر، کوچک‌تر و سبک‌تر از لنزهای فول فریم هستند.

به عنوان یک قاعده کلی، می توانید از تمام لنزهای سازگار با فول فریم در دوربین APS-C نیز استفاده کنید، اما برعکس آن امکان پذیر نیست. بنابراین اگر قصد دارید در آینده به یک دوربین قدرتمندتر ارتقا دهید، سرمایه گذاری روی یک لنز فول فریم مزایای خود را دارد.

امتیاز شما به این نوشته چند است؟

ADS
نحوه رفع مشکل تایپ نکردن صفحه کلید لپ تاپ

نحوه رفع مشکل تایپ نکردن صفحه کلید لپ تاپ

Damircudic/Getty Images اگر صفحه‌کلیدی که کار نمی‌کند (یا عملکرد نامناسبی دارد) می‌تواند مشکل بزرگی باشد، اگر با رایانه‌تان به غیر از کلیک ماوس تعامل داشته باشید. نوشتن، کدنویسی، بازی، آهنگسازی، ویرایش یا حتی تعاملات ساده