مگ بلاگ

5 نکته و ترفند برای فیلمبرداری با کیفیت سینمایی با آیفون

5 نکته و ترفند برای فیلمبرداری با کیفیت سینمایی با آیفون

در حالی که یک افکت شیرین بوکه به طور طبیعی برای دوربین های تجاری با سنسورهای نسبتا بزرگتر و لنزهای بزرگتر به چشم می خورد، دوربین های گوشی های هوشمند کوچک فقط می توانند این جلوه را به صورت محدود و فقط برای اشیایی که بسیار نزدیک به دوربین هستند ایجاد کنند. با این حال، با حالت سینمایی در آیفون 13 به بعد، آیفون شما با عمق میدان کم شبیه‌سازی شده فیلم می‌گیرد و به ویدیوها ظاهری رویایی و سینمایی می‌دهد.

هنگامی که به حالت سینمایی بروید، دوربین سوژه های انسانی را در ویدیو شناسایی می کند و آنها را در فوکوس نگه می دارد و بقیه را تار می کند. می توانید فوکوس را به صورت دستی با ضربه زدن روی سوژه مورد نظر و عمق میدان از طریق دکمه دیافراگم در بالا سمت راست تنظیم کنید. حتی می توانید نوردهی را تنظیم کنید. این حالت همچنین به شما این امکان را می دهد که پس از فیلمبرداری، نقاط فوکوس و شدت آن را تغییر دهید. به سادگی ویدیو را در برنامه Photos باز کنید، روی دکمه Edit در بالا سمت راست ضربه بزنید و تغییرات مورد نیاز را انجام دهید.

بنابراین، چه در حال فیلم‌برداری از مصاحبه‌ها با تمرکز واضح بر روی موضوع باشید، چه در حال ایجاد نمایانگر محصولی دراماتیک یا افزودن لمسی از تاری پس‌زمینه سینمایی به خاطرات روزمره، حالت سینمایی می‌تواند همه این کارها را بدون هیچ مشکلی انجام دهد. نکته حرفه ای این است که شدت تاری را بین پنج تا هفت نقطه نگه دارید تا ظاهری طبیعی داشته باشید.

امتیاز شما به این نوشته چند است؟

ADS
نحوه رفع مشکل تایپ نکردن صفحه کلید لپ تاپ

نحوه رفع مشکل تایپ نکردن صفحه کلید لپ تاپ

Damircudic/Getty Images اگر صفحه‌کلیدی که کار نمی‌کند (یا عملکرد نامناسبی دارد) می‌تواند مشکل بزرگی باشد، اگر با رایانه‌تان به غیر از کلیک ماوس تعامل داشته باشید. نوشتن، کدنویسی، بازی، آهنگسازی، ویرایش یا حتی تعاملات ساده