مگ بلاگ

یک دوربین سطح بالا با بدنه ای آماده ماجراجویی

OM System دو تا از آخرین لنزهای خود را برای آزمایش در کنار OM-1 Mkii فرستاد، که هر دو موضوع بررسی کامل خودشان در اینجا در SlashGear خواهند بود. اولین مورد، لنز کوچک و همه کاره M.Zuiko Digital ED 9-18mm F4.0-5.6 است که همانطور که از دیافراگم متغیر آن مشخص است، یک لنز کاملا کوچک است.

اجازه ندهید اندازه کوچک آن شما را فریب دهد – این یک لنز تیغ تیز با محدوده کانونی معادل بسیار مفید 18-36 میلی متر است. در حالی که دیافراگم برای پس‌زمینه‌های کم‌نور یا رویایی بدون فوکوس ایده‌آل نیست، با این وجود، این لنز برای جفت شدن با OM-1 Mkii عالی است. برای عکاسی از منظره با زاویه باز ایده آل است و وزن قابل توجهی به بدنه دوربین اضافه نمی کند. البته لازم به ذکر است که این لنز در برابر آب و هوا مقاوم نیست.

از طرف دیگر، M.Zuiko Digital ED 150-600mm F5.0-6.3 IS یک لنز بزرگ و درشت است که طراحی آن برای این محدوده کانونی معمولی است. با این حال، با توجه به اینکه معادل فاصله کانونی فول فریم موثر آن 300-1200 میلی‌متر است، ظاهراً فشرده به نظر می‌رسد. همراه با AF تشخیص سوژه و 7 استاپ تثبیت کننده تصویر هنگام عکاسی با OM-1 Mkii، تجربه عکاسی با این لنز واقعاً من را شگفت زده کرد.

تا آنجا که به من مربوط می شود، به عنوان فردی که سوژه های مورد علاقه اش مناظر و حیات وحش هستند، این لنزها با OM-1 Mkii تنظیمات عکاسی ایده آلی را ارائه می دهند.

امتیاز شما به این نوشته چند است؟
چگونه ناسا اثرات ال نینو را از فضا تشخیص داد؟

چگونه ناسا اثرات ال نینو را از فضا تشخیص داد؟

داده‌هایی که محققان برای مطالعه اقیانوس‌ها استفاده کردند، از مأموریت‌هایی مانند Aquarius، یک ماهواره اولیه اندازه‌گیری شوری سطح دریا که در سال 2011 به فضا پرتاب شد، جمع‌آوری شد. این ماهواره از ابزارهایی به نام